[i57i]                                               DE LA VILLE DE PARIS.
243
de toucher le navire et la secourir. Et sera mis soubz la figure, de l'ung des costez et de l'autre, ung mors et bride à cheval.
cotté par lesdictz portraictz qui sont demourez ès mains desd. Labbé et Pillon, pour faire lesd, ou­vrages. Lesquelz ouvraiges lesd. Labbé et Pillon se­ront tenuz, ont promis et promectent faire bien et deuement, asscavoir ladicte paincture de bonnes et vives coulleurs,et lesd, figures et autres choses de bonnes matieres et estoiles; le tout dedans six sep­maines prochainement venant. Et pour cc faire, se­ront tenuz fournir et livrer toutes matieres et estoffes, escharfaùlx, toilles, cordaiges et toutes autres choses generallement quelconques, qui seront requises et necessaires pour la perfection desd, ouvraiges, fors et excepté la charpenterye et menuyserie .que ladicte Ville sera tenu faire à ses despens.
"Ce marché faict moyennant la somme de trois mil cinq cens livres tournois que lesd. Prevost des Marchans et Eschevins seront tenuz, ont promis et promectent faire bailler et payer par noble homme me François de Vigny, Recepveur de lad. Ville, asscavoir audict Labbé, painctre, la somme de unze cens livres tournois, pour tous et chascuns les ou­vraiges de paincture qu'il fera bien et deuement, de bonnes et vives coulleurs, suivant ledict devis et l'or­donnance dudict poète. Sur laquelle somme, luy sera baillé et payé par advance et sur et tant­moings desd, ouvraiges, la somme de quatre cens livres tournois. Et audict Pillon, sculpteur, la somme de deux mil quatre cens livres tournois, pour tous et chacuns lesd, ouvraiges de sculpture et autres deppendans de son art, qu'il fera bien et deuement pour lad. entrée, selon et en ensuivant ledict deviz, ès lieulx et endroictz à plain declarez par icelluy deviz cy devant transcript. Sur laquelle somme luy sera aussy baillé et payé par advance et sur et tant­moings desd, ouvraiges de sculpture, la somme de six cens livres tournois. Lesquelles sommes de quatre cens livres tournois, d'une part, et six cens livres tournois, de l'aultre, qui leur seront ainsi baillées par advance, leur seront respectivement desduictes sur ledict marché. Et le reste et surplus leur sera baillé et payé par le Recepveur d'icelle Ville, au feur et ainsi qu'ilz feront lesd, ouvraiges de sculp­ture et paincture; lesquelz ilz promectent faire et parfaire bien et deuement, comme dict est, dedans ledict temps, à peine de tous despens, dommaiges et interestz. Promectant, etc. Obligeant, etc. chacun
« Sur la seconde arche dudit Pont Nostre Dame t1', fault mectre, au costé dextre de la navire, ung lau­rier et attacher audict laurier une Bellonne ou Fu­neau Mars,enchesné, ayant horrible face, ou ainsy qu'il sera advisé par le poète.
"A l'autre costé, fauldra mectre ung olivier et at­tacher audict olivier une Victoire à la riante face, et laisser place pour les inscriptions, le tout ainsi qu'il sera advisé.
"Lesquelz ouvrages de sculpture et figures seront faictz par le sculpteur; et ce qui se doibt faire de platte paincture sera faict par le painctre'2'.»
[Marché conclu avec Nicolas Labbé, peintre, et Germain Pillon, sculpteur du Roi.]
« Honnorables hommes, me Nicolas Labbé, painctre du Roy, demourant à Fontainebleau, et m0 Germain Pillon, sculpteur dudict sieur, demeurant à l'Hostel de Nesle à Paris, confessent, chascun en droict soy, avoir faict marché à Messieurs les Prevost des Mar­chans et Eschevins de la Ville de Paris, à ce pre­sens, assemblez au Bureau de ladicte Ville, de faire et parfaire pour ladicte Ville, bien et deuement, au dict de ouvriers et gens à ce cognoissans, tous et chacuns les ouvraiges de sculpture et paincture, à plain contenuz et declairez au devis cy devant tran­script, par eulx faict et baillé, qu'il convient faire pour l'entrée du Roy en ceste Ville de Paris; assca­voir, ledict Nicolas Labbé, tous et chacuns les ouvrages de paincture contenuz et declarez audict devis ès lieulx et endroictz, selon et ainsi, et parla forme et maniere contenue et declarée en icelluy devis, et qu'il est cotté sur les portraictz de ce faictz, parafiez des nottaires soubzscriptz. Et oultre ce, sera tenu led. Labbé faire les plaltes painctures, selon et ainsi qu'il sera advisé et ordonné par le poicte ayant charge de ce. Et ledict Pillon, sculpteur, tous et chacuns les ouvraiges de sculpture, qui sont aussi contenuz et declairez par icelluy devis, ès lieux et endroictz, selon et ainsi, et par la forme et maniere qu'il est pareillement contenu et declairé par icelluy devis, et
-1' C'est-à-dire sur le second arc de triomphe.
<-' Voir ci-dessous le marché passé avec Pierre d'Angers, maître peintre, pour ce qui concerne la décoration des maisons qui gar­nissaient les deux côtés du Pont Notre-Dame (page 245).            >
3i.